18 Eylül 2016 Pazar

Rahatlık ve Şıklık:Mid-Heel



Herkese yeniden merhaba,
Moda konulu ilk blog yazımla karşınızdayım. Benim moda konulu yazılarımda günümüzde trend olan moda akımlarını değerlendirmek üzerine olacak.
Başlangıç olarak çok sevgili topuklu ayakkabılarımızdan bahsetmek istiyorum. Topuklu ayakkabılar yüzyıllardır kadınlara güzellik uğruna büyük acılar çektiren ancak görüntüsüyle de cezbetmeyi her daim başaran bir ayakkabı modeli olmuştur. Çeşitli model ve şekillerde olmasının yanında modern topuklu ayakkabının Leonardo Da Vinci tarafından tasarlandığı hakkında bazı söylentiler dolanmakta.
Kısaca kronolojisinden bahsedecek olursak topuklu ayakkabıların yaygınlaşması 17. Yüzyılda başladı.  1789 Fransız ihtilali döneminde ise insanların rahatına geri dönmek istemesi ile  yerini tekrardan düz taban ayakkabılara bıraktı. Fakat 19. Yüzyıldan sonra topuklu ayakkabılara tekrar bir dönüş yaşandı ve günümüze kadar devam etti.
Topuklu ayakkabılar evet çok güzel görünüyorlar ancak sağlığımızı açısından oldukça zararlılar, özellikle de çok yüksek (high-heel) modeller.
Yok, ben illa topuklu giyeceğim diyorsanız (benim gibi) o zaman yüksek topukluların bu zararlarını bir nebze olsun engelleyen mid-heel model ayakkabılarla tanışmalısınız.
1930, 40 ve 50’lerde oldukça popüler olan bu topuklar günümüzde tekrar trend olmaya karar vermiş durumda. Günümüzün koşuşturmacası içerisinde hem topuklu giyip hem de rahat hareket etmek isteyenler için güzel bir keşif. İnce ve kalın topuk seçenekleriyle mağaza vitrinlerinde yerlerini çoktan aldılar. İnce topuk olanlar daha geçmiş havası estirmekle birlikte zarif ve hanım hanımcık bir görüntü sağlıyor. Kalın topuklular ise daha çok spor şık tarz yaratıyor bize. Ben özellikle kalın topuk olanlar için rahatlık garantisi verebilirim. O kadar rahat ki ilk aldığımda bir hafta boyunca ayaklarımdan çıkarmamıştım 
Yüksek topukların verdiği zararlardan korunmak ve zarafetinden ödün vermek istemeyenler için mid-heel’ler biçilmiş kaftan. Hazır geçmişe dönüş akımı etkinken bir tane mid-heel edinmenin tam zamanı.

Benim mid-heel ayakkabılar hakkındaki fikirlerim bu şekilde. Umarım beğenmişsinizdir. Yorum yapmayı unutmayın lütfen :)

9 yorum: